سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
هاشمی نژاد بنیاد هابلیان  دوره دانش افزایی اساتید بسیجی مشهد

حوزه / هاشمی نژاد گفت: سازمان مجاهدین خلق همچنان به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد چالش در برابر انقلاب اسلامی عمل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدجواد هاشمی نژاد، رئیس بنیاد هابیلیان امروز سه‌شنبه 23 مردادماه، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی جهادگر تبیین در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی امامت، به خطرات سازمان مجاهدین اشاره کرد و گفت: این سازمان از ابتدا دارای انحراف فکری بود و یکی از دغدغه‌های اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شد، سازمان مجاهدین خلق به‌ویژه در حوادث سال‌های اخیر، از جمله وقایع سال‌های 96 و 98، همچنان در پرونده‌های مهم داخلی و بین‌المللی نقش داشته است.

وی با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی و دیدگاه‌های مختلف، افزود: منافقین از ابتدا با ایده‌های مارکسیستی و اسلامی به‌صورت یک مخلوط عجیب فعالیت می‌کردند، منافقین در سال ۱۳۵۱ به سلاح روی آوردند و عملیات نظامی خود را آغاز کردند، اما به‌سرعت با دستگیری و اعدام رهبران اصلی این سازمان مواجه شدند. تنها مسعود رجوی به دلیل همکاری‌های نزدیک با ساواک و لو دادن سایر اعضای سازمان از اعدام نجات یافت و به حبس ابد محکوم شد.

17 هزار شهید ترور از جمله جنایت‌های سازمان مجاهدین خلق است


هاشمی نژاد با اشاره به عمق فجایع جنایت‌های سازمان مجاهدین، به بیش از 17 هزار شهید ترور تا سال 1390 اشاره کرد و ادامه داد: گزارش‌های بین‌المللی متعدد درباره سازمان مجاهدین خلق که از سوی نهادهایی مانند وزارت خارجه آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان‌های حقوق بشری منتشر شده است، این گزارش‌ها به‌طور مفصل به نقش این سازمان در ترور رهبران انقلاب اسلامی و هزاران نفر از مردم بی‌گناه ایران پرداخته‌اند.

وی به تغییر استراتژی منافقین در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: منافقین در دهه 60 تصور می کردند که با ترور رهبران انقلاب اسلامی و ایجاد وحشت در جامعه نظام اسلامی را سرنگون می کنند اما امروز حتی آمریکایی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قرار است جمهوری اسلامی سقوط کند، این امر باید از درون کشور صورت گیرد و سازمان مجاهدین خلق به‌ عنوان یکی از ارکان اصلی این تلاش‌ها مطرح است.

نقش منافقین در جنگ تحمیلی


وی به نقش منافقین در جنگ تحمیلی و همکاری آن‌ها با رژیم بعث عراق گفت: حضور این سازمان در کنار صدام، تأثیر قابل‌توجهی بر جبهه‌های جنگ داشت و وضعیت نبردها را تغییر داد، پس از سقوط رژیم صدام، آمریکا بسیاری از ساختارهای دولتی عراق را منحل کرد، اما سازمان مجاهدین خلق را به‌عنوان یکی از ابزارهای خود در منطقه حفظ کرد.

رئیس بنیاد هابیلیان بابیان اینکه سازمان مجاهدین خلق همچنان به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی دشمنان جمهوری اسلامی برای ایجاد چالش در برابر انقلاب اسلامی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: منافقین در صحنه سیاسی بین‌المللی، به‌ویژه در اروپا و آمریکا نقش فعالی دارند. هرسال در پاریس تجمع‌های مفصلی برگزار می‌شود که از لحاظ امکانات و تعداد شرکت‌کنندگان، حتی دولت فرانسه هم نمی‌تواند مشابه آن را برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت کشورهای اروپایی از سازمان مجاهدین به خاطر نقش کلیدی در پیشبرد اهداف ضد ایرانی در سطح جهانی است، افزود: دست این سازمان برای انجام هر تخلفی در کشورهای اروپایی باز است، زیرا آن‌ها نقشی اساسی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران دارند. این سازمان با پنجاه سال سابقه جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات از داخل ایران، یک‌نهاد اطلاعاتی است و جنبه سیاسی ندارد.

هاشمی نژاد به گزارش‌های موجود درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: این ترورها توسط سه ضلع موساد، سازمان سیا و سازمان مجاهدین خلق انجام‌شده است. اطلاعات مربوط به این ترورها و نقش سازمان مجاهدین در این اقدامات، در سایت‌های اینترنتی آن‌ها پیش از وقوع ترورها منتشرشده بود.

وی به تغییر رویکرد سازمان مجاهدین اشاره کرد و تأکیدکرد: این تغییر چهره، بسیار خطرناک‌تر از گذشته است، زیرا سازمانی که در گذشته به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شد، اکنون به‌عنوان مدافع حقوق بشر و حقوق زنان درصحنه بین‌المللی ظاهرشده است.

رئیس بنیاد هابیلیان یادآور شد: این سازمان نه‌تنها به‌هیچ‌وجه از اهداف اصلی خود دست نکشیده بلکه به‌شدت به دنبال پیاده‌سازی اهداف جدیدی است که به‌طور کامل با منافع آمریکا هم‌خوانی دارد. آن‌ها ادعا می‌کنند که گذشته را پشت سر گذاشته و اکنون برای حقوق بشر، دموکراسی و ایران بدون سلاح هسته‌ای فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع اصلی تقابل با جمهوری اسلامی ایران که بحث حقوق بشر است، اشاره کرد و افزود: این سازمان و حامیانش با استفاده از بحث حقوق بشر تلاش می‌کنند تا ایران را در سطح بین‌المللی تحت‌فشار قرار دهند و این مسئله را به‌عنوان محور اصلی جنگ روانی خود انتخاب کرده‌اند.

هاشمی نژاد گفت: این تغییر چهره، بخشی از یک راهبرد پیچیده و خطرناک است که هدف اصلی آن تضعیف جمهوری اسلامی و ایجاد سردرگمی در میان نسل جدیدی است که هیچ اطلاعات دقیقی از جنایات این سازمان ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha